Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Staninie

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Staninie (Stanin 62, 21-422 Stanin, tel: (025) 798-11-02, fax: (025) 798-11-02 wew. 10, email: gops@stanin.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Staninie.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2011-06-03.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-02.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Ostrysz, e-mail: gops@stanin.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 257981102. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor GOPS Stanin
  • Adres: Stanin 62, 21-422 Stanin
  • E-mail: a.ostrysz@gops-stanin.pl
  • Telefon: (25) 798 11 02 wew. 33

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

GOPS w Staninie znajduje się na parterze budynku urzędu gminy, wejście po schodach z barierką, parking wewnętrzny dla osób niepełnosprawnych.

Przy wejściu głównym znajduję się urządzenie przywołujące pracownika, łazienka dostosowana jest do potrzeb osób poruszających się na wózkach.

Tablica informacyjna o rozkładzie pomieszczeń w budynku umieszczona na odpowiedniej wysokości na kontrastowym tle.

Brak osoby posługującej się językiem migowym.

Drugi budynek - Klub Seniora jest parterowy z podjazdem dla wózków inwalidzkich, brak progów, szerokie drzwi,łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Osoby z niepełnosprawnościami są obsługiwane poza kolejnością.

10. Informacje dodatkowe

Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab. Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.

W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.

Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie lub oznaczone są dla aplikacji typu Screen Reader informacją "Link otwiera sie w nowej karcie".

Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.

Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.

Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające korzystanie z aplikacji typu Screen Reader. Dodatkowo treść strony może zostać przeczytana przez lektora. 

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje:

  • „Powiększanie i pomniejszanie czcionki”
  • „Wersja kontrastowa”
  • "Odwrócenie kolorów"

Do pobrania:

- Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego